Srovnávací TEST Suzuki SV 650N vs. Kawasaki ER-6N

19.03.2008 18:22

Dvouválcový duel

Srovnávací test všestranných šestsetpadesátek
KAWASAKI ER-6n a SUZUKI SV 650.

Kawasaki ER-6n je žhavým přírůstkem, který obohacuje střední třídu naked biků. Zde se poprvé setkává se Suzuki SV 650, modelem, který již popletl hlavu tisícům svých příznivců.
Srovnání Kawasaki ER-6n a Suzuki SV 650 otevírá řadu otázek. Je lepší vidlicový motor, nebo řadový? Osvědčený, zažitý model, nebo hravá novinka? SV má v každém případě úspěch a styl. A především okouzlující vidlicový dvouválec. Ten již nadchl tisíce mužů i žen.

 ObrazekObrazekObrazek

 

 

V roce 2005 doznala Suzuki SV 650 některé kosmetické úpravy. Kola, rám a půvabně jednoduchá kyvná vidlice mají nyní klasicky seriózní černou barvu. Ale pozor, černá kola působí opticky těžkým dojmem. Alespoň to tvrdí všichni odborníci na barvy. Lépe jí sluší malý černý větrný štítek na barevném krytu reflektoru. Ten dokonce poskytuje i mírnou ochranu. Pod ním se vyjímá o čtyři centimetry užší radiátor chladicího média, který nyní nepůsobí tak těžkopádným dojmem jako dříve.

Mnohem nápadněji vyhlíží nová Kawasaki ER-6n. Se zcela novou konstrukcí ve střední třídě nikdo nepočítal. Tento motocykl však na dveře neklepe opatrně, nýbrž do nich rázně vstupuje. Tam, kde se jiné stroje střední třídy à la CBF nebo Bandit ostýchavě krčí, pyšní se nahá ER řádnými, extrémně nápadnými detaily. A to všechno za rovných 179 000 Kč, což je v současnosti o pouhých 900 Kč méně než u rovněž cenově výhodné SV 650.

Atraktivní jsou zvláště děrované brzdové kotouče s elegantním zvlněným profilem - obojí slouží lepšímu odvodu tepla i vody. Své drápy vystrkují trojhranné kryty chladiče s integrovanými čirými blinkry. To je výpůjčka od Benelli TnT, stejně jako zalomené vedení výfuků, které usnadňuje výměnu olejového filtru a spojuje tak tvar i funkci. ER-6n má svůj nerezový tlumič výfuku umístěn pod motorem s takovou samozřejmostí, jako by to byla ta nejběžnější věc na světě. Přesto, že je citlivě integrován pod motor, vypadá výfuk mnohem lépe z pravé strany, s tlustou koncovkou u zadního kola. Pastva pro oči.

Stejného názoru byli i návštěvníci podzimních motocyklových exhibicí, kteří věnovali modelu enormní pozornost. Chcete se pohybovat inkognito? S ER-6n je to nemožné. Začíná to už svěží barvou, limetkově žlutou. Co k tomu přidat? Zlatou! Ta zdobí kulaté ocelové trubky rámu i pružinu centrální jednotky a tříhrannou kyvnou vidlici. Dokonce i teleskopická vidlice o průměru 41 milimetrů se včetně můstku řízení a uchycení řidítek třpytí zlatě. Tak je tomu i u černé varianty, zatímco stříbrné lakování kombinuje kawasaki s červenými díly. I tato kombinace má rozhodně něco do sebe…

Zdroj: www.motocykl.online.cz

Zpět

Vyhledávání

Danecek © 2008 Všechna práva vyhrazena.