Suzuki SV 1000 SZ: Vláda trvá

19.03.2008 10:22

 

Obětí rozjařených Japonců se stal i litrový dvouválec, kterému vzpomínky na zrození legendárního sportovce přinesly nejen nové lakování, ale také pár úprav motoru a celokapotu, která na první pohled motorku zrychlila víc než úpravy na dvouválci.

Ten vychází z modelu TL, ale jen co se týče základní koncepce a nemnoha prvočinitelů. Velká část dvouválce podlehla nástupu nových technologií a více než 300 součástek muselo odsvištět do věčných lovišť. Kompresní poměr byl zvýšen z 11,3:1 na 11,6:1, což je krok ze kterého Suzuki vytěžila 5 koní. Další a současně poslední úpravou je zapalování nastavené na rychlejší odpověď plynu. 

Zvuk motoru je dospěle sytý a při zavření plynu Suzuki impozantně střílí do výfuku. Tuhost pérování je přesně na hranici snesitelnosti a sportovní chování a hlavně přední závěs funguje výborně. Kolo nedostává žádnou šanci vybočit s jezdcem stanovené stopy a také zpomalování je hodně stabilní záležitostí. Litý rám je stejně u SV 650 tužší a spolu s pérováním vytváří silniční kombinaci kterou nelze přelstít. Brzdy ze staršího GSX-R 750 jsou ve světě superbiků stejně překonané jako kouřové signály v oblasti komunikace, ale u sportovně cestovní motorky jakou je 1000SZ to nevadí. 

Do provozu je spíš potřeba přátelská decelerace než raketový nástup a to čtyřpístkové brzdiče splňují. Navíc se nikdy nestalo, že by vadly. Jejich síla je na silnicích úplně dostačující a na její limity se asi nikdy nedostanete. Pro motorku není problém zrychlovat z jakýchkoli rychlostí a přes dvě stě se dá jezdit co je dálnice v Německu dlouhá. Nejvíce se nám na tachometru ukázalo 260 kilometrů v hodině a je příjemné že es véčko zrychluje do kopce až do dvěstěpadesáti. Dvouválec v sobě skrývá hodně krakatitu, který exploduje kolem čtyř tisíc a stále narůstající silou cloumá zadním kolem až do omezovače. A to tak, že zadní guma má kolikrát co dělat, aby krouťák přenesla na silnici.

Litrový svalnatec není úplně tím nejvhodnějším pro začátečníky a ostrou sílu spíše využijí chlapci a chlapy s nějakým tím tisícikilometrem na hrbu. Podvozek i brzdy drtivý nástup V-twinu stíhají, stejně jako tlumič řízení, o kterém většinu času ani nevíte a spolehlivě pobírá veškerou nervozitu která by vás mohla skolit k zemi. S celokapotou se naoko SV tváří jako sportovec, ale přidání plastu je spíše estetickou záležitostí.

 

Matin Smolík

 Suzuki SV 1000 SZ: Vláda trvá

zdroj: https://www.ceskatelevize.cz/program/amr/clanek220

Zpět

Vyhledávání

Danecek © 2008 Všechna práva vyhrazena.